|
WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
volski1
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 19:32, 29 Gru 2011 Temat postu: wspólotwarcie zaworów w TDI? |
|
|
Witam
Interesują mnie następstwa zastosowania sportowego wałka z współotwarciem w silnikach o zapłonie samoczynnym.
Zdaję sobie sprawę że zastosowanie takiego wałka wiąże się z ingerencją w układ korbowo-tłokowy i głowice. Bardzo mnie interesuje jak taki wałek wpływa na charakterystykę przebiegu momentu.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_Swiatek
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 9:41, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
"Wielkość współotwarcia zaworów wiąże się przede wszystkim z szybkobieżnością silnika, a ta w silnikach Diesla jest ograniczona małą szybkością spalania paliwa.
Sportowe wałki do takich silników jest sens stosować tyko w sytuacji gdy chce się osiągnąć ekstremalne moce rzędu 80 – 100 KM z 1 litra pojemności.
Wałki takie mają niewielkie tylko zwiększenie współotwarci a powiększone (też nie dużo) pozostałe kąty, bo stosowane są w silnikach turbodoładowanych no i maksymalne obroty silnika są w niewielkim stopniu większe – 500 – 1000 obr/ min ze względu jak wyżej.
pozdrawiam,
Lech Świątek"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
volski1
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 1:37, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Jeden z zagranicznych producentów oferuję wałki "do sportu" dla silników tdi o poniższych parametrach, narzucając jednocześnie zastosowanie krótszych zaworów i gniazd zaworowych sfrezowanych głąbiej w głowicę.
Duration: : 280
Peak timing: : 112
Valve lift: : 10,5
Lift at TDC: : 0,8
Valve timing: : 28/72 - 72/28
Obecnie kompleksowo modernizuję silniki i jestem gotów wykonać wszystkie niezbędne modyfikacje mając na celu osiągnięcie możliwe wysokiej mocy w przedziale 4000-5000 obr. Niniejszym interesuje mnie możliwość wykonania wałka pod konkretny silnik uwzględniając jego "sportowe" przeznaczenie i wspomniany zakres obrotów mocy maksymalnej.
Z poważaniem Wolski Witold.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_Swiatek
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 15:45, 04 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
"Możemy taki wałek zrobić i ewentualnie wspólnie dopracować. Potrzebne będą pomiary na hamowni
pozdrawiam i zapraszam do współpracy,
Lech Świątek"
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|