|
WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK Forum o wszystkim co zwi±zane z wa³kami rozrz±du
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Misiolbn
Go¶æ
|
Wys³any: Wto 22:27, 21 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Dziêki wielkie. Okaza³o siê ¿e ss±cy o pó³ zêba opó¼niony by³ st±d brak do³u.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Andrzej
Go¶æ
|
Wys³any: Wto 15:29, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Witam, podepnê siê. Mam takie wa³ki ale znikne³o mi podci¶nienie w kolektorze. Tj po odpaleniu jest ok 0,5b ale po 10-15s ju¿ 0.65b i komputer nie ogarnia. Rok czasu by³o dobrze. Czy to mo¿e wskazywaæ na uszkodzone wa³ki ? Ewentualnie jaki jest koszt sprawdzenia u was waszych wa³ków czy wszystko z nimi okej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: ¦ro 12:10, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Witam,
Wa³ki wystarczy oceniæ wzrokowo w silniku czy nie maj± wyra¼nych zu¿yæ (powy¿ej 0,5 mm) szczególnie na wierzcho³kach. Mo¿na przys³aæ zdjêcie do oceny.
Ci¶nienie w kolektorze o niczym nie ¶wiadczy - wszystkie sportowe wa³ki maj± ni¿sze od seryjnych.
Je¿eli by³o dobrze i siê pogorszy³o, a wa³ki nie s± wyra¼nie zu¿yte ( nawet zu¿yte wa³ki nie od razu pogarszaj± pracê silnika) to przyczyny trzeba szukaæ gdzie indziej. Sprawdziæ ci¶nienie sprê¿ania, szczelno¶æ zaworów - diagnostyka itp
Pozdrawiam,
Piotr ¦wi±tek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Andrzej
Go¶æ
|
Wys³any: Pon 18:08, 29 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Okaza³o siê ¿e przyczyn± znikniêcia podci¶nienia w kolektorze by³o idealne ustawienie rozrz±du... Wcze¶niej mechanicy sk³adali to na oko i by³o git, teraz regulowane ko³a na 0 a rozrz±d na blokadach i pojawi³ siê problem... Opó¼ni³em do oporu wa³ek ss±cy i podci¶nienie wróci³o na okolice 0.55b czyli o wiele lepiej. Muszê sprawdziæ jeszcze jak samochód siê odpycha czy nie zdycha z do³u bo wczêsniej je¼dzi³ bardzo ³±dnie w pe³nym zakresie i podci¶nenie 0,5b. W zwi±zku z czym prosi³ bym o jaki¶ guide jak ustawiæ te wa³ki od was ¿eby by³o ok. Jaka¶ tabele timingów czy co¶.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Pi± 7:46, 02 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Jako wstêpne ustawianie wszystkich wa³ków we wszystkich samochodach mo¿na przyj±æ czasy (dla równych krzywek ss±cych i wydechowych):
OS 40
ZS 60
OW 70
ZW 30
to daje k±t miêdzy krzywkami 105
Dla krzywek o innych czasach trzeba symetrycznie to przeliczyæ.
Dalej nale¿y stroiæ na hamowni i przefazowywaæ wa³ki w zale¿no¶ci od wyników pomiarów.
Na takich czasach wstêpnie ka¿dy wyczynowy silnik powinien uruchamiaæ siê i ju¿ w miarê dobrze chodziæ.
Lech ¦wi±tek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Wwbb
Go¶æ
|
Wys³any: Wto 9:28, 28 Lut 2017 Temat postu: Walki ew10j4 |
|
|
Witam czy do walkow 25370 kon ieczne s± regulowane ko³a rozrz±du?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Wto 10:39, 28 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Witam,
Wszystko zale¿y jakie osi±gi i modyfikacje s± planowane. Je¿eli tylko wa³ki i strojenie na hamowni to ko³a regulowane s± wskazane ale nie koniecznie wymagane. Je¿eli w grê wchodzi osi±gniêcie du¿ych przyrostów mocy i dodatkowe modyfikacje uk³adu dolotowego, wydechowego, g³owicy to ko³a regulowane s± konieczne.
Pozdrawiam,
Piotr ¦wi±tek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Marcin
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± 17:38, 17 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Czy regenerujecie takie wa³ki ? Ca³y czas stuka 1 popychacz zawsze w tym samym miejscu, nowy komplet nic nie pomóg³ dalej dok³±dnie ten sam stuka. Domy¶lam siê ¿e wa³ek jest uszkodzony, czy jest mo¿liwo¶æ regeneracji ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Wto 9:46, 21 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Witam,
W sprawie regeneracji proszê siê kontaktowaæ z Panem Mariuszem Krzynowkiem:
TEL. +48 52 379 87 20
KOM. +48 609 034 300
MAIL [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam,
Piotr ¦wi±tek
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mo¿esz pisaæ nowe tematy Mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|