|
WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bonifacy126
Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 18:53, 30 Sty 2018 Temat postu: Wałek GT Fiat 126p |
|
|
Witam, jaki wałek GT poleciłby Pan do Malucha? Chciałbym zbudować nieco wzmocniony (ok. 30 KM) silnik o niezbyt mocno zwiększonym zapotrzebowaniu na paliwo i sporej trwałości, ma służyć głównie do jazdy w mieście i na trasie. Oczywiście planuję też inne przeróbki (planowanie głowicy, odelżenie koła zamachowego, poprawienie dolotu i wydechu). Zastanawiałem się nad wałkami 1343 i 24820, czy mógłby Pan przybliżyć od strony praktycznej różnice między nimi (przebieg mocy, momentu, spalanie)? A może istnieje jeszcze jakiś wałek, który spelniałby moje oczekiwania? Pozdrawiam serdecznie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bonifacy126
Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 19:56, 30 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Jeszcze miałbym takie pytania - jaki luz pomiędzy cylindrem a tłokiem radzi Pan zachować? Będę robił IV szlif (77,8mm). Wstępnie myślalem o 0,07mm. I drugie - czy warto zastosować w takim silniku aluminiowy wentylator chłodzenia? Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Bonifacy126 dnia Wto 19:57, 30 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_Swiatek
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 14:47, 06 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
Dzień dobry,
Do uzyskania 30KM polecamy wałek 24820. Jeżeli chciałby Pan większą moc (około 30-35KM) to wtedy wałek 20000 bedzie lepszy. Porównanie parametrów tych wałków znajdzie Pan w naszym katalogu: [link widoczny dla zalogowanych]
Obydwa wałki nie zmniejszają trwałości silnika. Spalanie zależy w głównej mierze od stylu jazdy.
Z danych technicznych wynika, że producent przewiduje luz między tłokiem a cylindrem 0,07-0,09 mm. Proponowany przez Pana luz będzie odpowiedni.
Stosowanie aluminiowego wentylatora nie wpłynie na osiągi silnika. Przy codziennej eksploatacji nie jest zasadne stosowanie takiej przeróbki.
Pozdrawiam,
Piotr Świątek
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|