|
WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK Forum o wszystkim co zwi±zane z wa³kami rozrz±du
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
MKV
Do³±czy³: 17 Wrz 2011
Posty: 8
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Nadarzyn
|
Wys³any: Pon 8:40, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Miêdzy ok³ 3500obr/min a 4000obr/min od pocz±tku u¿ywania tych wa³ków wystêpuje jaki¶ dziwny rezonans (którego nie by³o na seryjnych wa³kach).
Gdy ten dziwny d¼wiêk znika pojawia siê moc/moment (mo¿e to przypadek, ¿e akurat przy ok³ 4tys obr)
Czy to normalne??
Ostatnio zmieniony przez MKV dnia Pon 9:06, 11 Lut 2013, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Wto 15:20, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
A czy jest zastosowany filtr sto¿kowy powietrza czy seryjny. Przy filtrze sto¿kowym objawy wskazuj± na rezonans akustyczny w uk³adzie dolotowym i mo¿e to byæ normalne.
Pozdrawiam,
Piotr ¦wi±tek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
MKV
Do³±czy³: 17 Wrz 2011
Posty: 8
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Nadarzyn
|
Wys³any: Wto 15:24, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Piotr_Swiatek napisa³: | A czy jest zastosowany filtr sto¿kowy powietrza czy seryjny. Przy filtrze sto¿kowym objawy wskazuj± na rezonans akustyczny w uk³adzie dolotowym i mo¿e to byæ normalne.
Pozdrawiam,
Piotr ¦wi±tek |
Jest dedykowany sto¿ek K&N.
Tak wygl±da³ wykres zrobiony podczas strojenia - widaæ wyra¼ny do³ek w okolicach 3500obr/min gdzie s³yszalny jest ten d¼wiêk.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Czw 13:38, 21 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Wykres wskazuje na zjawiska falowe zachodz±ce w uk³adzie dolotowym, którym mo¿e towarzyszæ charakterystyczny d¼wiêk. Jest to naturalne przy mocniejszych przeróbkach silnika. Zjawisko powinno ulec zmianie np. przy zmianie d³ugo¶ci kana³ów ss±cych.
Pozdrawiam,
Piotr ¦wi±tek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Jan
Go¶æ
|
Wys³any: Nie 22:32, 02 Lut 2014 Temat postu: jaki wa³ek |
|
|
Witam,
Chcia³bym nieco podnie¶æ moc w silniku swifta 1,0 G10A.
Silnik napêdza ¶mig³o poprzez przek³adniê pasow±.
Jaki wa³ek proponujecie?
Czy wymagane jest planowanie g³owicy?
Jakie inne modyfikacje s± niezbêdne?
b.prosze o info.
Jan
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: ¦ro 14:31, 05 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Witam,
Do napêdu ¶mig³owego przez przek³adnie pasow± polecam wa³ek SZ.24840 ([link widoczny dla zalogowanych]).
Planowanie g³owicy niekoniecznie jest wymagane. G³owicê mo¿na splanowaæ, ale najlepiej pomierzyæ rzeczywisty stopieñ sprê¿ania i splanowaæ na oko³o 10,5. Zap³on regulowaæ wcze¶niej o oko³o 5 stopni.
Pozdrawiam,
Piotr ¦wi±tek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Go¶æ
|
Wys³any: ¦ro 19:20, 05 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
DZiêkujê za info
Jakiego wzrostu mocy i momentu mo¿na oczekiwaæ?
Czy obroty ja³owe bêd± stabilne?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Wto 10:40, 11 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Przy prawid³owo zestrojonym uk³adem dolotowym i wylotowym mo¿na uzyskaæ moc do 75 KM.
Obroty ja³owe bêd± stabilne na poziomie 1000-1500 obr/min.
Pozdrawiam,
Piotr ¦wi±tek
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mo¿esz pisaæ nowe tematy Mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|