|
WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daytona78
Gość
|
Wysłany: Pon 20:33, 28 Gru 2009 Temat postu: Sprotowy wałek rozrządu do BMW E36 1,6i M43 |
|
|
Witam.
Po przeczytaniu Państwa artykułu dotyczącego wałków rozrządu zastanawiam się nad zakupem takiego wałka. Jestem posiadaczem samochodu marki BMW E36 1,6i (kod silnika M43) rok produkcji X/1995r. W Państwa katalogu znalazłem wałek do E36 ale z silnikiem M40 (brak do M43). W artukule tym wymieniacie Państwo 3 rodzaje wałków tj. seryjne, typu GT, oraz sportowe. Ja byłbym zainteresowanym wałkiem typu GT. Dodatkowo było tam napisane, że oprócz wymiany samego wałka rorządu należałoby dokonać kilku dodatkowych czynności ( o ile dobrze pamiętam) takich jak np: planowanie głowicy, polerowanie kanałów kolektora dolotowego, wyprzedzenie kąta zapłonu oraz zestrojenie tego wszytkiego (ja to nazywam chipowaniem ). Swego czasu na allegro jeden ze sprzedających miał w ofercie wałek do B16M43 i pisał, że by robiony u Państwa. Mam w związku z powyższym kilka pytań:
1. Ile kosztowałby mnie zakup takiego wałka do mojego silnika?
2. Jaki jest koszt całkowitej usługi z zakupem oraz zestrojeniem tych wszystkich elementów, o których napisałem powyżej?
3. Ponieważ mam zamiar zamontować sportowy kolektor wydechowy (tzn. barany) to chciałbym się dowiedzieć czy Państwa zdaniem lepiej zanotować je przed założeniem wałka czy po ?
Czy mógłbym prosić o kosztorys do powższego "zabiegu" (pkt.3).
Z góry dziękuję za odpowiedź w powyższej sprawie
Pozdrawiam
Tomek
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ŚWIĄTEK - SPORT
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:27, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
montaż kolektora wydechowego można robić niezależnie od wałka, na pewno pomoże.
Strojenia elektroniki niestety nie robimy ale trzeba ją zawsze robić na końcu, po zamontowaniu wszystkich elementów (wałek, głowica itp.)
Podstawowe przeróbki to wałki, kolektor wydechwy, obróbkę głowicy można wykonać dodatkowo.
Wałek GT kosztuje u nas 790 zł termin 2 tygodnie od dat zamówienia
Lech Świątek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daytona78
Gość
|
Wysłany: Sob 23:00, 16 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Czy wałek jest "tworzony" od podstaw czy niezbędne jest przesłanie do Państwa innego używanego lub nowego wałka w celu jego obróbki ?
Pozdrawiam
Daytona78
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ŚWIĄTEK - SPORT
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:33, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
wałek jest produkowany całkowicie u nas - wystarczy zamówienie e-mail lub telefoniczne.
LechŚwiątek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 17:47, 26 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Czy po założeniu wałka GT , obowiązkowe jest planowanie głowicy i polerowanie kanałów ?? Czy bez tego coś się stanie ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daytona78
Gość
|
Wysłany: Nie 23:30, 31 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.
Ja jestem już po zmianie wałka i napisania programu sterujacego pracą silnika.
Moc jaką pokazał wykres z hamowni wynosi 118 KM.
Moc taką uzyskałem przed polerowniem kanałów dolotowych, założeniu baranów oraz planowniu głowicy.
Niestety nie jestem w stanie wrzucić tutaj linku z wykrsem ponieważ nie pamiętam hasła a tylko zalogowani użytkownicy mogą wklejać linki do innych stron.
W związku z powuższym zapraszam do obejrzenia linku na mojej stronie
Pozdrawiam
Daytona78
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daytona78
Gość
|
Wysłany: Nie 23:33, 31 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Głowicy nie planowałem ponieważ nie było takiej potrzeby. A barany i polerownie kanałów dolotowych to plany na przyszłość
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daytona78
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:27, 10 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Witam,
Od jakiegoś czasu, ponowie obserwuję ofertę wałków, które posiadacie Państwo w swojej ofercie.
W 2010 zakupiłem u Was wałek do mojego BMW E36 316i (M43) typu GT (typ wałka 23040).
Po zamotowaniu wałka oraz zrobieniu programu przyrost mocy wyniósł blisko 16% - z 102 KM na 118 KM.
W specyfikacji, którą otrzymałem do wałka jest napisane, że:
- wznios krzywki wynosi 6,6
- całkowity czas otwarcia wynosi 242.
Na Waszej stronie znalazłem, że oferujecie teraz wałki typu BW. 23770 (też do BMW E36 1,6 M43).
Zastanwiam się czy czasem nie zmienić obecnie posiadanego wałka na wałek tego właśnie typu.
Jakiego przyrostu mocy i momentu można spodziewać się po zastosowaniu tego wałka w porównianiu do aktualnej mocy jaką posiada moje auto?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Daytona78
Ostatnio zmieniony przez Daytona78 dnia Pon 22:28, 10 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_Swiatek
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 14:55, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Witam,
Wałek 23770 to wałek rajdowy i jest dłuższy od wałka 23040.
Przy samej zmianie wałka przyrost mocy wyniesie około 20-25% w stosunku do serii, czyli około 5-10KM w stosunku do aktualnej mocy.
Przy zmianie wałka może być koniecznie strojenie silnika na hamowni.
Pozdrawiam,
Piotr Świątek
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|