|
WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK Forum o wszystkim co zwi±zane z wa³kami rozrz±du
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
KtoPytaNieBladzi
Go¶æ
|
Wys³any: Sob 21:57, 09 Lut 2013 Temat postu: Luzy zaworowe |
|
|
Witam,
Drêczy mnie ostatnio kilka pytañ na które Pañstwo na pewno znaj± odpowiedzi, bêdê za nie wdziêczny.
Zmniejszenie luzów zaworowych powinno powodowaæ zwiêkszenie czasu otwarcia zaworu. Jakie s± przeciwwskazania takiej operacji? Domy¶lam siê, ¿e luz zaworowy wymuszany jest przez profil krzywki, ale co stanie siê je¶li bêdzie mniejszy? Czy odbije siê to na trwa³o¶ci elementów rozrz±du czy na pracy silnika?
pozdrawiam
Grzegorz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Wto 8:58, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Witam,
Czas otwarcia zaworów reguluje krzywka wa³ka rozrz±du i nie da siê go zmieniæ luzem zaworowym. Luz powinien byæ ustawiony wed³ug zaleceñ producenta, co gwarantuje prawid³ow± wspó³pracê i trwa³o¶æ uk³adu.
Pozdrawiam,
Piotr ¦wi±tek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
KtoPytaNieBladzi
Go¶æ
|
Wys³any: Wto 10:03, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ale krzywka musi ów luz zaworowy "wybraæ". Im bardziej oddalimy wa³ek od popychacza, tym wiêkszy obrót nale¿y wykonaæ dla skasowania luzu. Analogia powinna dzia³aæ w drug± stronê. Czy siê mylê?
St±d moje pytanie, co w³a¶ciwie determinuje warto¶æ luzu zaworowego?
pozdrawiam
Grzegorz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Wto 15:19, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
W du¿ym uproszczeniu profil krzywki sk³ada siê z trzech czê¶ci:
- ko³o podstawowe - na którym zawór jest zamkniêty
- rozbieg - czê¶æ przeznaczona na wykasowanie luzu zaworowego
- czê¶æ czynna - czyli tam gdzie nastêpuje w³a¶ciwe otwarcie i zamkniêcie zaworu.
Luz jest kasowany na rozbiegu - jest to czê¶æ krzywki w której wznios zaworu ro¶nie liniowo przy bardzo ma³ym przyspieszeniu (przyk³adowo 0,01 mm na stopieñ obrotu). Ma to na celu ³agodne skasowanie luzu. Rozbieg mo¿e siê np. zawieraæ w zakresie 0,0 - 0,40 mm wzniosu krzywki dla luzu zaworowego 0,30-0,35 mm (zawsze rozbieg jest wiêkszy od luzu zaworowego).
Czê¶æ czynna natomiast, jest krzyw± z³o¿on± dla której przyspieszenia s± znacznie wiêksze (rzêdu dziesi±tek mm na obrót). Ta czê¶æ decyduje g³ównie o czasie otwarcia zaworu.
Zmniejszanie luzu zaworowego poni¿ej zalecanego skutkuje szybszym rozszczelnieniem siê zaworu ale nie polepsza, a mo¿e i pogorszyæ nape³nienie. Poza tym zawór mo¿e ulegaæ szybszemu zu¿yciu.
Pozdrawiam,
Piotr ¦wi±tek
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Mo¿esz pisaæ nowe tematy Mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|