|
WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK Forum o wszystkim co zwi±zane z wa³kami rozrz±du
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Grzegorz007
Go¶æ
|
Wys³any: Pon 21:03, 06 Maj 2013 Temat postu: Fiat 126p - wa³ek 385, problem |
|
|
Witam, zakupi³em niedawno w Pañstwa sklepie wa³ek 385.
Zanim zacznê opisywaæ problem chcia³bym siê dowiedzieæ, czy ten wa³ek jest ju¿ przefazowany? Zetkn±³em siê ze sprzecznymi informacjami, dlatego wolê siê upewniæ.
A teraz do rzeczy.
Przed zakupieniem wa³ka silnik zosta³ przerobiony w nastêpuj±cy sposób:
-g³owica 2,5 mm
-przerobiony dolot (wyciête wszystkie blachy stawiaj±ce opór powietrza)
-ga¼nik: dysza powietrza 190, dysza paliwowa 130(nie pamiêtam dok³adnie), przerobiony dyfuzor, ca³y ga¼nik podwy¿szony
-lekkie ko³o zamachowe oko³o 3,5kg
-przerobiony wydech (prawie przelotowy)
I na takim zestawie przeróbek maluszek krêci³ siê do niewiele ponad 4500obr/min. Prêdko¶æ maksymalna 120km/h, od 0 do 80 w oko³o 16 s
Po za³o¿eniu wa³ka 385 silnik d³awi³ siê ju¿ przy 3000obr/min, po licznych metodach prób i b³êdów otrzymali¶my zestaw który wygl±da nastêpuj±co:
-dolot powietrza od³±czony od ga¼nika - sam zasysa powietrze (przy wy¿szych prêdko¶ciach obrotowych ga¼nik "wypluwa³ paliwo"
-rozwiercone du¿e ko³o rozrz±du (najpierw w lewo - troszkê lepszy dó³, a teraz mamy rozwiercone w prawo - silnik krêci siê do wy¿szych prêdko¶ci)
Po tych zabiegach silnik krêci siê (zaledwie?) do ~4900 obr/min predko¶æ maksymalna ~115km/h a czasu nie mierzy³em, ale nie czuæ ¿adnej ró¿nicy, a nawet s±dzê, ¿e jest gorzej.
Nie wiem czy gdzie¶ robimy b³±d, prosi³bym o jak±¶ podpowied¼, bo na prawdê pok³ada³em du¿e nadzieje je¿eli chodzi o poprawê osi±gów.
Dodam, ¿e mam seryjn± nie skrócon± skrzyniê biegów.
Pozdrawiam, Grzegorz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Wto 20:15, 07 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
"Z opisu wygl±da, ¿e mo¿e byæ jaki¶ niezale¿ny od nastawów problem np.: niesprawna pompa paliwa, nie dzia³aj±ca linka gazu, zapchany przewód paliwa, niesprawna ¶wieca czy zupe³nie ¼le ustawiony wa³ek. Po przeróbkach przed za³o¿eniem wa³ka samochód powinien mieæ du¿o lepsze osi±gi. Nale¿y wróciæ do seryjnego ga¼nika i dok³adnie wszystko sprawdziæ.
Wa³ek nie jest fabrycznie k±towany, gdy¿ ró¿ne s± odlewy. Nale¿y go ustawiæ przy monta¿u: orientacyjnie i najwygodniej jest ustawiæ na wspó³otwarci zaworów (mijankê) gdy zawór wydechowy siê zamyka a ss±cy otwiera. Ten punkt powinien wypadaæ miêdzy 5 – 10 stopni przed GMP. Potem mo¿na trochê wa³ek przestawiaæ w celu dostrojenia silnika.
pozdrawiam,
Lech ¦wi±tek"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Grzegorz007
Go¶æ
|
Wys³any: Wto 21:21, 07 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Zapomnia³em dodaæ, ¿e teraz w³a¶nie mamy za³o¿ony zupe³nie seryjny ga¼nik, z wiêksz± dysz± i przerobionym dyfuzorem silnik d³awi³ siê przy wiêkszych obrotach.
Pompa paliwa jest sprawna, w ga¼niku jest ca³y czas wystarczaj±ca ilo¶æ paliwa (poziom - 7 mm), ¶wiece s± nowe 100% sprawne.
Wa³ek ustawiali¶my w ro¿ne konfiguracje, praca silnika nie ulega³a radykalnej ró¿nicy.
Na razie spróbujemy ustawiæ wszystko tak jak Pan opisa³, zobaczymy jak wtedy silnik siê zachowa.
Dziêkujê za sugestie, pozdrawiam Grzegorz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Czw 8:54, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
"Spróbujcie za³o¿yæ mniejsz± dyszê g³ówn±, lub najlepiej sond± AFR sprawdziæ czy w momencie przerywania nie brakuje paliwa.
pozdrawiam,
Lech ¦wi±tek"
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mo¿esz pisaæ nowe tematy Mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|