|
WA£KI ROZRZ¡DU - ¦WI¡TEK Forum o wszystkim co zwi±zane z wa³kami rozrz±du
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Go¶æ
|
Wys³any: Nie 0:40, 27 Gru 2009 Temat postu: FIAT 126P: Sportowy wa³ek typ 105 |
|
|
Witam , w ¶wiêta kupi³em od znajomego ten wa³ek typ:105 czy bym móg³ Pana prosiæ o omówieniu go , a tak¿e jakie przeróbki a tak¿e zestawienia ustawieñ Pan proponuje.
Dziêkuje i pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
¦WI¡TEK - SPORT
Do³±czy³: 02 Kwi 2009
Posty: 38
Przeczyta³: 0 tematów
|
Wys³any: Pi± 15:30, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Wa³ek rozrz±du 105 jest wa³kiem wyczynowym, do bardziej wysilonych silników. mo¿na wiêcej sprêzyæ g³owicê, pow 2 mm i stosowaæ sportowy, lu¼ny wydech. Zap³on wcze¶niejszy oko³o 15 stopni
Lech ¦wi±tek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Go¶æ
|
Wys³any: ¦ro 23:59, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
mo¿na prosiæ jeszcze o napisanie co¶ wiêcej o wa³ku np. v-max efekty , czy zalecane obróbki silnika , dziêkuje z góry za odpowied¼
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
SPORT-¦WI¡TEK
Do³±czy³: 15 Lut 2010
Posty: 22
Przeczyta³: 0 tematów
|
Wys³any: Czw 9:17, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Wa³ek legitymuje siê ca³kowitym otwarciem zaworu 314 stopnie zaworu ssacego jak i wydechowego oraz 7,15 mm wzniosu. Jest to wa³ek wyczynowy. Warto przy tym wa³ku spalnowaæ g³owice 3,5-4 mm, jednak trzeba sprawdziæ czy zawory nie opieraj± sie o t³ok, prawdopodobnie trzeba frezowaæ t³oki. Warto równie¿ poddaæ obróbce g³owice zmieniaj±ce kszta³t kana³ów ss±cych jak i wydechowych. Bardzo czesto stosowan± przeróbka w g³owicy jest wsadzenie wiêkszych zaworów. Warto równie¿ zmniejszyæ masê ko³a zamachowego. Przy tak zaawansowanych przeróbkach, aby wykorzystaæ je w pe³ni wskazana by³aby zmiana prze³o¿eñ skrzyni biegów. Do¶æ du¿y przyrost momentu mo¿na uzyskaæ zmieniaj±c ga¼nik z seryjnego na dwugardzielowy Solex, b±d¼ weber.
pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Go¶æ
|
Wys³any: Nie 23:03, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a przefazowaæ wa³ek je¶li tak o ile ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
SPORT-¦WI¡TEK
Do³±czy³: 15 Lut 2010
Posty: 22
Przeczyta³: 0 tematów
|
Wys³any: Wto 13:38, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
w zale¿no¶ci od tego w jakich partiach obrotów sie chce uzyskaæ maksymalny moment obrotowy tak trzeba przefazowaæ wa³ek. prosze o telefon b±d¼ kontakt mailowy Pan przedstawi co chce osi±gn±æ to podpowiem jak ustawiæ wa³ek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
ma³y
Do³±czy³: 15 Wrz 2010
Posty: 1
Przeczyta³: 0 tematów
|
Wys³any: ¦ro 12:29, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Witam moje pytanie dotyczy luzów zaworowych dla tego wa³ka ¿eby najlepiej to chodzi³o
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
fighter31
Go¶æ
|
Wys³any: Czw 12:42, 14 Lip 2011 Temat postu: Wa³ek 105 |
|
|
SPORT-¦WI¡TEK napisa³: | w zale¿no¶ci od tego w jakich partiach obrotów sie chce uzyskaæ maksymalny moment obrotowy tak trzeba przefazowaæ wa³ek. prosze o telefon b±d¼ kontakt mailowy Pan przedstawi co chce osi±gn±æ to podpowiem jak ustawiæ wa³ek. |
zatem postaram siê napisaæco chcia³bym uzyskaæ, mo¿e zacznê od tego na jakiej bazie chcia³bym to zrobiæ:
-silnik Pana produkcji z przed kilku lat - jeszcze nie dotarty,
seryjnie jest w nim za³o¿ony 385, t³oki ³ada 82,6mm, g³owica na duzych zaworach 39/35 stopieñ sprêzania oko³o 8,
na tej bazie chcia³bym zrobiæ coæ nieco mocniejszego - moje plany:
- nowy wa³ek 105,
- stopieñ sprêzania zwiekszyæ do 11,
- lekki rozrz±d, lekka klawiatura,
- strumienica wydechowa,
- ga¿nik prawdopodobnie dellorto PHBE34, b±d¼ bing 54,
w zwiazku z planem powy¿szych przeróbek, mam kilka pytañ:
czy ze stpniem sprê¿ania nie przesadzam? mam zamiar je¼dziæ na minimum 98, w g³owicy wyystaj± w ¶rodku mosiê¿ne prowadnice - czy nale¿a³oby je zrównaæ z kanalem, czy zostawiæ je takie jak oryginalnie Pan zastosowa³ ze wzgledu na duzo wieksze zawory.
efekt jaki chcia³bym uzyskaætoci±g od okolo 3,5 tys, zatem czy do tego wa³ka nale¿a³oby zmieniæ fazê rozrz±du na kole? - niegdy nie je¼dzilem na tym wa³ku zatem nie wiem jak w pozycji nominalnej sie zachowuje.
Proszê o porady
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Piotr_Swiatek
Do³±czy³: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczyta³: 0 tematów
Sk±d: Bydgoszcz
|
Wys³any: Pi± 7:48, 15 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
"Stopieñ sprê¿ania sugeruje mniejszy - w granicach 9 (lepszy jest ni¿szy stopieñ sprê¿ania, a wiêksze nape³nienie uzyskane zestrojeniem dolotu i uk³adu rozrz±du).
Najkorzystniej prowadnice zostawiaæ sto¿kowe w kanale. Zrównanie z kana³ami powoduje zmniejszenie ich trwa³o¶ci.
Wymiana ga¼nika jak najbardziej wskazana.
Wa³ek 105 mo¿e byæ za d³ugi, mo¿emy przerobiæ Pana wa³ek 385 na d³u¿szy (po¶redni miêdzy 385 a 105) co zapewni moment obrotowy od 3,5 tysi±ca obrotów. Fazowanie wa³ka najlepiej robiæ na koñcu, na próbach drogowych."
Lech ¦wi±tek
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mo¿esz pisaæ nowe tematy Mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|