Piotr_Swiatek
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 11:59, 25 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Do tego typu imprez mamy 3 przykładowe możliwości: ( w tej chwili mamy na stanie)
Każdy z nich ma swoich zwolenników
1) FT.20000 typu GT/R tzw. 385 NEW – cena 399zł
Wznios krzywki: 7,20 / 7,20 mm
Całkowity czas otwarcia: 298° / 298°
Czas otwarcia (2,0 mm): 236°/236°
Kat alfa 108°
możliwości do 35KM szerszy zakres obrotów użytecznych od wałków typu W
2) FT.20040 typu W tzw.105 - cena 506,88zł
Wznios krzywki: in 7,15 / ex 7,15 mm
Całkowity czas otwarcia: 314° / 314°
Czas otwarcia (2,0 mm): 244°/244°
Luz zaworowy: 0,15 / 0,20 mm
do rajdów ma dużo zwole
Przykładowy przyrost ( silnik modyfikowany przez tunera): 45,2 KM przy 6580 obr/ 50,3 Nm przy 5870 obr/mn
3) FT.25280 typu W jak OE: 555 – cena 528,90zł
Wznios: in 7,90 / ex 7,80mm
Czas otwarcia: 311° / 300°
Czas otwarcia (2,0 mm): 225° / 221°
Luzy zaworowe: 0,15 / 0,20mm
mniej elastyczny dół, ale lesza góra od 20040
Co do zalecanych przeróbek to trzeba mieć podstawowa wiedzę lub zlecić to tunerowi.
Podstawa w 126p to obróbka i modyfikacja głowicy koszty często zależą od stanu od ok 800 do 1100zł) i zużycia. Najlepiej jak nie będzie miała pęknięć pomiędzy gniazdami. Obrabia się kanały, wymienia prowadnice, powiększa gniazda ssące oraz stosuje nowe zawory.
Drugą bardzo ważną czynnością jest odpowiednie fazowanie wałka względem wału korbowego - tu możemy doradzić iż najbardziej optymalnym ustawieniem wałka w 126p jest pozycja O max 3° przed w momencie GMP tłoka
Pozdrawiam,
Piotr Świątek
|
|