|
WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:01, 27 Lut 2009 Temat postu: FIAT 126: Sportowy wałek typ 1343 |
|
|
Jest to sportowy wałek rozrządu przeznaczony do zwiększania mocy silników samochodu Fiat 126 (wszystkie typy silników).
W porównaniu do wałka seryjnego, wałek sportowy posiada krzywki o większych wzniosach, czasach otwarcia i sportowej charakterystyce wzniosu.
Efekty:
-wzrost momentu obrotowego i mocy silnika do 27-30KM
-poprawa przyspieszenia pojazdu 0-100km/h w 16-24sek.
-wzrost prędkości maksymalnej do 120-130km/h
Zalecane przeróbki silnika:
W celu wykorzystania w pełni możliwości sportowego wałka rozrządu 1343 zaleca się następujące przeróbki silnika:
- wyprzedzenie statyczne zapłonu - ok.15stopni
- planowanie głowicy silnika o 1,8÷2,0mm
- zamontowanie tłumika o mniejszych oporach przepływu np. typu WUPEX
- zmniejszenie masy koła zamachowego o 25÷45%
- zmniejszenie oporów przepływu w przewodach ssących i wydechowych
- stosowanie paliwa LO 98
- przefazowanie kątowe całego wałka w celu uzyskania najkorzystniejszych czasów otwarcia zaworów
Ostatnio zmieniony przez michal dnia Pią 16:23, 27 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
improver
Gość
|
Wysłany: Pon 1:13, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Witam!
Mam nastepujace pytania:
- czym w praktyce odroznia sie walek typ 1343 od typu 114? (chodzi mi o parametry techniczne, jak i czysto eksploatacyjne);
- czy do uzyskania zakladanych parametrow zasadna jest przerobka gaznika? Jesli tak to w jakim zakresie (np. jakie dysze)?
Prosilbym takze o chociaz krotkie przyblizenie tematu "przefazowania katowego calego walka".
Z gory bardzo dziekuje za odpowiedz na powyzsze kwestie, co znacznie ulatwi mi wybor, a tym samym zakup odpowiedniego dla mych potrzeb (okazjonalna jazda codzienna i KJS) walka rozrzadu oraz samodzielna modyfikacje jednostki napedowej.
Pozdrawiam!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ŚWIĄTEK - SPORT
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:06, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Witam
na wałku rozrzadu 1343 uzyskuje się wieksza moc i większy moment obrotowy niż na wałku 114.
Krzywka 1343 ma wieksze wypełnienie od krzywki 114
jezeli chodzi o dysze to strojenie nalezy wykonac indywidualnie i indywidualnie dobrac dysze
fazowanie wałków wykonuje sie w celu uzyskanie ( najczęściej doświadczalnie ) najbardziej optymalnych czasów otwarcia
fazując wałek zmienia sie jego położenie względem wału korbowego, albo sie go przyspiesza albo opóźnia
wałki te kóre obecnie sprzedajemy są juz ustawione wiec jezeli ktoś nie ma doświadczenia to proponuje pozostawic je utawione tak jak wychodzą od nas
Konkretnie dla Pana zalecam zastosowanie wałka 1343
jest on najbardziej uniwersalny
pozrdawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
improver
Gość
|
Wysłany: Sob 2:10, 02 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Wlasnie takiego charakteru odpowiedzi oczekiwalem.
Dziekuje!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ŚWIĄTEK - SPORT
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:12, 08 Sty 2010 Temat postu: FIAT 126: Sportowy wałek typ 1343 |
|
|
proszę bardzo
zapraszam do zapoznania się z ofertą sklepu internetowego sportowych wałków rozrządu
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|