Autor |
Wiadomość |
Piotr_Swiatek |
Wysłany: Pią 7:48, 15 Lip 2011 Temat postu: |
|
"Stopień sprężania sugeruje mniejszy - w granicach 9 (lepszy jest niższy stopień sprężania, a większe napełnienie uzyskane zestrojeniem dolotu i układu rozrządu).
Najkorzystniej prowadnice zostawiać stożkowe w kanale. Zrównanie z kanałami powoduje zmniejszenie ich trwałości.
Wymiana gaźnika jak najbardziej wskazana.
Wałek 105 może być za długi, możemy przerobić Pana wałek 385 na dłuższy (pośredni między 385 a 105) co zapewni moment obrotowy od 3,5 tysiąca obrotów. Fazowanie wałka najlepiej robić na końcu, na próbach drogowych."
Lech Świątek |
|
|
fighter31 |
Wysłany: Czw 12:42, 14 Lip 2011 Temat postu: Wałek 105 |
|
SPORT-ŚWIĄTEK napisał: | w zależności od tego w jakich partiach obrotów sie chce uzyskać maksymalny moment obrotowy tak trzeba przefazować wałek. prosze o telefon bądź kontakt mailowy Pan przedstawi co chce osiągnąć to podpowiem jak ustawić wałek. |
zatem postaram się napisaćco chciałbym uzyskać, może zacznę od tego na jakiej bazie chciałbym to zrobić:
-silnik Pana produkcji z przed kilku lat - jeszcze nie dotarty,
seryjnie jest w nim założony 385, tłoki łada 82,6mm, głowica na duzych zaworach 39/35 stopień spręzania około 8,
na tej bazie chciałbym zrobić coć nieco mocniejszego - moje plany:
- nowy wałek 105,
- stopień spręzania zwiekszyć do 11,
- lekki rozrząd, lekka klawiatura,
- strumienica wydechowa,
- gażnik prawdopodobnie dellorto PHBE34, bądź bing 54,
w zwiazku z planem powyższych przeróbek, mam kilka pytań:
czy ze stpniem sprężania nie przesadzam? mam zamiar jeździć na minimum 98, w głowicy wyystają w środku mosiężne prowadnice - czy należałoby je zrównać z kanalem, czy zostawić je takie jak oryginalnie Pan zastosował ze wzgledu na duzo wieksze zawory.
efekt jaki chciałbym uzyskaćtociąg od okolo 3,5 tys, zatem czy do tego wałka należałoby zmienić fazę rozrządu na kole? - niegdy nie jeździlem na tym wałku zatem nie wiem jak w pozycji nominalnej sie zachowuje.
Proszę o porady |
|
|
mały |
Wysłany: Śro 12:29, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
Witam moje pytanie dotyczy luzów zaworowych dla tego wałka żeby najlepiej to chodziło |
|
|
SPORT-ŚWIĄTEK |
Wysłany: Wto 13:38, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
w zależności od tego w jakich partiach obrotów sie chce uzyskać maksymalny moment obrotowy tak trzeba przefazować wałek. prosze o telefon bądź kontakt mailowy Pan przedstawi co chce osiągnąć to podpowiem jak ustawić wałek. |
|
|
Gość |
Wysłany: Nie 23:03, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
a przefazować wałek jeśli tak o ile ? |
|
|
SPORT-ŚWIĄTEK |
Wysłany: Czw 9:17, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
Wałek legitymuje się całkowitym otwarciem zaworu 314 stopnie zaworu ssacego jak i wydechowego oraz 7,15 mm wzniosu. Jest to wałek wyczynowy. Warto przy tym wałku spalnować głowice 3,5-4 mm, jednak trzeba sprawdzić czy zawory nie opierają sie o tłok, prawdopodobnie trzeba frezować tłoki. Warto również poddać obróbce głowice zmieniające kształt kanałów ssących jak i wydechowych. Bardzo czesto stosowaną przeróbka w głowicy jest wsadzenie większych zaworów. Warto również zmniejszyć masę koła zamachowego. Przy tak zaawansowanych przeróbkach, aby wykorzystać je w pełni wskazana byłaby zmiana przełożeń skrzyni biegów. Dość duży przyrost momentu można uzyskać zmieniając gaźnik z seryjnego na dwugardzielowy Solex, bądź weber.
pozdrawiam |
|
|
Gość |
Wysłany: Śro 23:59, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
można prosić jeszcze o napisanie coś więcej o wałku np. v-max efekty , czy zalecane obróbki silnika , dziękuje z góry za odpowiedź |
|
|
ŚWIĄTEK - SPORT |
Wysłany: Pią 15:30, 08 Sty 2010 Temat postu: |
|
Wałek rozrządu 105 jest wałkiem wyczynowym, do bardziej wysilonych silników. można więcej spręzyć głowicę, pow 2 mm i stosować sportowy, luźny wydech. Zapłon wcześniejszy około 15 stopni
Lech Świątek |
|
|
Gość |
Wysłany: Nie 0:40, 27 Gru 2009 Temat postu: FIAT 126P: Sportowy wałek typ 105 |
|
Witam , w święta kupiłem od znajomego ten wałek typ:105 czy bym mógł Pana prosić o omówieniu go , a także jakie przeróbki a także zestawienia ustawień Pan proponuje.
Dziękuje i pozdrawiam |
|
|