Autor Wiadomość
Piotr_Swiatek
PostWysłany: Wto 16:09, 11 Lut 2014    Temat postu:

"Każdy wałek najlepiej ustawiać na współotwarcie zaworów ustawiając moment, gdy oba zawory są równo ugięte w stosunku do położenia wału korbowego. Wstępne ustawienie każdego wałka powinno być takie, bu wypadało to około 5 stopni przed GMP.
Jest to najlepszy sposób, gdyż odlewy wałków różnią się miedzy sobą i ustawianie na „0” teoretyczne nie wystarczy.
Od tego położenia (5 stopni) można wałek przestawiać w granicach +/- 5 stopni w celu uzyskania pożądanej charakterystyki silnika. Każdorazowo po przestawieniu należy sprawdzić czy zawory przechodzą nad tłokami obracając wał korbowy 2 razy ręcznie.
Przyspieszanie wałka w stosunku do kierunku pracy daje większy moment a mniejszą moc, opóźnianie odwrotnie

pozdrawiam,
Lech Świątek"
a rally
PostWysłany: Pią 21:40, 07 Lut 2014    Temat postu: ustawienie wałka 126p

Witam. Mam pytanie-jeżeli ustawienie wałka na zero o kącie alfa 105stopni przy współotwarciu wypada na 5 stopni przed GMP, to ile stopni przed GMP należy ustawić wałek o kącie alfa 110 aby był na zero przed GMP? Proszę o wyczerpującą odpowiedz. Pozdrawiam

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group