Piotr_Swiatek |
Wysłany: Wto 16:09, 11 Lut 2014 Temat postu: |
|
"Każdy wałek najlepiej ustawiać na współotwarcie zaworów ustawiając moment, gdy oba zawory są równo ugięte w stosunku do położenia wału korbowego. Wstępne ustawienie każdego wałka powinno być takie, bu wypadało to około 5 stopni przed GMP.
Jest to najlepszy sposób, gdyż odlewy wałków różnią się miedzy sobą i ustawianie na „0” teoretyczne nie wystarczy.
Od tego położenia (5 stopni) można wałek przestawiać w granicach +/- 5 stopni w celu uzyskania pożądanej charakterystyki silnika. Każdorazowo po przestawieniu należy sprawdzić czy zawory przechodzą nad tłokami obracając wał korbowy 2 razy ręcznie.
Przyspieszanie wałka w stosunku do kierunku pracy daje większy moment a mniejszą moc, opóźnianie odwrotnie
pozdrawiam,
Lech Świątek" |
|