Autor |
Wiadomość |
Piotr_Swiatek |
Wysłany: Wto 9:20, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
Nominalne wymiary czopów wałka rozrządu (od strony koła rozrządu):
45,94 (-0,016) mm
45,44 (-0,016) mm
44,94 (-0,016) mm
44,44 (-0,016) mm
43,94 (-0,016) mm
43,44 (-0,016) mm
37,94 (-0,016) mm
Wymiar czopów należy mierzyć mikrometrem.
Pozdrawiam,
Piotr Świątek |
|
|
bmw.wawa |
Wysłany: Pią 21:14, 08 Lut 2013 Temat postu: wymiar wałka |
|
a czy ma pan informacje jaki wymiar powinien miec fabryczny wałek. Chciał bym to przemierzyc i zobaczyć co i jak? |
|
|
Piotr_Swiatek |
Wysłany: Śro 9:23, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
Witam,
Wałek powinien mieć luz około 0,06 mm, więc 0,1-0,12 to za dużo.
Jeżeli wytarte są podpory pod wałek, trzeba wykonać wałek nadwymiarowy i rozwiercać głowicę. Jeżeli podpory sa ok, wystarczy nowy wałek.
Chromowania nie zalecamy - chrom tworzy warstwę która łatwo odrywa się od powierzchni wałka i nie jest trwała.
Koszty rozwiercania głowicy to 260 zł brutto. Nowy wałek seryjny (nominalny lub nadwymiarowy) to koszt 1190 zł. Wałek sportowy 1651 zł brutto.
Pozdrawiam,
Piotr Świątek |
|
|
bmw.wawa |
Wysłany: Sob 23:05, 12 Sty 2013 Temat postu: Wałek rozrządu M20B25 |
|
Wiatm. posiadam BMW E30 z marca 1987 roku. Buduję silnik od podstaw i jest problem z wałkiem rozrządu. Są na nim rysy wyczuwalne pod paznokciem a poza tym jest luz w granicach 10-12 setek. Według mnie to trochę za dużo. Aczkolwiek auto jeździło. I teraz moje pytanie co z tym zrbic? złożyć i jeździć dalej? może można pochromować wałek i obrobić głowicę pod wałek? ewentualnie jakie to koszta? jakieś inne rady? |
|
|