WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK
Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna
->
SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
O FORUM
----------------
Idea Forum Świątek
Propozycje, sugestie, błędy, pytania
WAŁKI ROZRZĄDU
----------------
SERYJNE WAŁKI ROZRZĄDU
SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
MOTOCYKLOWE WAŁKI ROZRZĄDU
WAŁKI ROZRZĄDU DO SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH
REGENERACJA WAŁKÓW ROZRZĄDU
WAŁKI ROZRZĄDU NA SPECJALNE ZAMÓWIENIA
WAŁKI POMP WTRYSKOWYCH
OPINIE KLIENTÓW
GDZIE KUPIĆ?
TUNING
----------------
TUNING MECHANICZNY
HAMOWNIE ŚWIĄTEK
----------------
HAMOWNIE SAMOCHODOWE
HAMOWNIE MOTOCYKLOWE
MODUŁY DODATKOWE
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Piotr_Swiatek
Wysłany: Pią 7:48, 15 Lip 2011
Temat postu:
"Stopień sprężania sugeruje mniejszy - w granicach 9 (lepszy jest niższy stopień sprężania, a większe napełnienie uzyskane zestrojeniem dolotu i układu rozrządu).
Najkorzystniej prowadnice zostawiać stożkowe w kanale. Zrównanie z kanałami powoduje zmniejszenie ich trwałości.
Wymiana gaźnika jak najbardziej wskazana.
Wałek 105 może być za długi, możemy przerobić Pana wałek 385 na dłuższy (pośredni między 385 a 105) co zapewni moment obrotowy od 3,5 tysiąca obrotów. Fazowanie wałka najlepiej robić na końcu, na próbach drogowych."
Lech Świątek
fighter31
Wysłany: Czw 12:42, 14 Lip 2011
Temat postu: Wałek 105
SPORT-ŚWIĄTEK napisał:
w zależności od tego w jakich partiach obrotów sie chce uzyskać maksymalny moment obrotowy tak trzeba przefazować wałek. prosze o telefon bądź kontakt mailowy Pan przedstawi co chce osiągnąć to podpowiem jak ustawić wałek.
zatem postaram się napisaćco chciałbym uzyskać, może zacznę od tego na jakiej bazie chciałbym to zrobić:
-silnik Pana produkcji z przed kilku lat - jeszcze nie dotarty,
seryjnie jest w nim założony 385, tłoki łada 82,6mm, głowica na duzych zaworach 39/35 stopień spręzania około 8,
na tej bazie chciałbym zrobić coć nieco mocniejszego - moje plany:
- nowy wałek 105,
- stopień spręzania zwiekszyć do 11,
- lekki rozrząd, lekka klawiatura,
- strumienica wydechowa,
- gażnik prawdopodobnie dellorto PHBE34, bądź bing 54,
w zwiazku z planem powyższych przeróbek, mam kilka pytań:
czy ze stpniem sprężania nie przesadzam? mam zamiar jeździć na minimum 98, w głowicy wyystają w środku mosiężne prowadnice - czy należałoby je zrównać z kanalem, czy zostawić je takie jak oryginalnie Pan zastosował ze wzgledu na duzo wieksze zawory.
efekt jaki chciałbym uzyskaćtociąg od okolo 3,5 tys, zatem czy do tego wałka należałoby zmienić fazę rozrządu na kole? - niegdy nie jeździlem na tym wałku zatem nie wiem jak w pozycji nominalnej sie zachowuje.
Proszę o porady
mały
Wysłany: Śro 12:29, 15 Wrz 2010
Temat postu:
Witam moje pytanie dotyczy luzów zaworowych dla tego wałka żeby najlepiej to chodziło
SPORT-ŚWIĄTEK
Wysłany: Wto 13:38, 25 Maj 2010
Temat postu:
w zależności od tego w jakich partiach obrotów sie chce uzyskać maksymalny moment obrotowy tak trzeba przefazować wałek. prosze o telefon bądź kontakt mailowy Pan przedstawi co chce osiągnąć to podpowiem jak ustawić wałek.
Gość
Wysłany: Nie 23:03, 23 Maj 2010
Temat postu:
a przefazować wałek jeśli tak o ile ?
SPORT-ŚWIĄTEK
Wysłany: Czw 9:17, 20 Maj 2010
Temat postu:
Wałek legitymuje się całkowitym otwarciem zaworu 314 stopnie zaworu ssacego jak i wydechowego oraz 7,15 mm wzniosu. Jest to wałek wyczynowy. Warto przy tym wałku spalnować głowice 3,5-4 mm, jednak trzeba sprawdzić czy zawory nie opierają sie o tłok, prawdopodobnie trzeba frezować tłoki. Warto również poddać obróbce głowice zmieniające kształt kanałów ssących jak i wydechowych. Bardzo czesto stosowaną przeróbka w głowicy jest wsadzenie większych zaworów. Warto również zmniejszyć masę koła zamachowego. Przy tak zaawansowanych przeróbkach, aby wykorzystać je w pełni wskazana byłaby zmiana przełożeń skrzyni biegów. Dość duży przyrost momentu można uzyskać zmieniając gaźnik z seryjnego na dwugardzielowy Solex, bądź weber.
pozdrawiam
Gość
Wysłany: Śro 23:59, 19 Maj 2010
Temat postu:
można prosić jeszcze o napisanie coś więcej o wałku np. v-max efekty , czy zalecane obróbki silnika , dziękuje z góry za odpowiedź
ŚWIĄTEK - SPORT
Wysłany: Pią 15:30, 08 Sty 2010
Temat postu:
Wałek rozrządu 105 jest wałkiem wyczynowym, do bardziej wysilonych silników. można więcej spręzyć głowicę, pow 2 mm i stosować sportowy, luźny wydech. Zapłon wcześniejszy około 15 stopni
Lech Świątek
Gość
Wysłany: Nie 0:40, 27 Gru 2009
Temat postu: FIAT 126P: Sportowy wałek typ 105
Witam , w święta kupiłem od znajomego ten wałek typ:105 czy bym mógł Pana prosić o omówieniu go , a także jakie przeróbki a także zestawienia ustawień Pan proponuje.
Dziękuje i pozdrawiam
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin