WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK
Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna
->
SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
O FORUM
----------------
Idea Forum Świątek
Propozycje, sugestie, błędy, pytania
WAŁKI ROZRZĄDU
----------------
SERYJNE WAŁKI ROZRZĄDU
SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
MOTOCYKLOWE WAŁKI ROZRZĄDU
WAŁKI ROZRZĄDU DO SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH
REGENERACJA WAŁKÓW ROZRZĄDU
WAŁKI ROZRZĄDU NA SPECJALNE ZAMÓWIENIA
WAŁKI POMP WTRYSKOWYCH
OPINIE KLIENTÓW
GDZIE KUPIĆ?
TUNING
----------------
TUNING MECHANICZNY
HAMOWNIE ŚWIĄTEK
----------------
HAMOWNIE SAMOCHODOWE
HAMOWNIE MOTOCYKLOWE
MODUŁY DODATKOWE
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Piotr_Swiatek
Wysłany: Czw 8:54, 09 Maj 2013
Temat postu:
"Spróbujcie założyć mniejszą dyszę główną, lub najlepiej sondą AFR sprawdzić czy w momencie przerywania nie brakuje paliwa.
pozdrawiam,
Lech Świątek"
Grzegorz007
Wysłany: Wto 21:21, 07 Maj 2013
Temat postu:
Zapomniałem dodać, że teraz właśnie mamy założony zupełnie seryjny gaźnik, z większą dyszą i przerobionym dyfuzorem silnik dławił się przy większych obrotach.
Pompa paliwa jest sprawna, w gaźniku jest cały czas wystarczająca ilość paliwa (poziom - 7 mm), świece są nowe 100% sprawne.
Wałek ustawialiśmy w rożne konfiguracje, praca silnika nie ulegała radykalnej różnicy.
Na razie spróbujemy ustawić wszystko tak jak Pan opisał, zobaczymy jak wtedy silnik się zachowa.
Dziękuję za sugestie, pozdrawiam Grzegorz
Piotr_Swiatek
Wysłany: Wto 20:15, 07 Maj 2013
Temat postu:
"Z opisu wygląda, że może być jakiś niezależny od nastawów problem np.: niesprawna pompa paliwa, nie działająca linka gazu, zapchany przewód paliwa, niesprawna świeca czy zupełnie źle ustawiony wałek. Po przeróbkach przed założeniem wałka samochód powinien mieć dużo lepsze osiągi. Należy wrócić do seryjnego gaźnika i dokładnie wszystko sprawdzić.
Wałek nie jest fabrycznie kątowany, gdyż różne są odlewy. Należy go ustawić przy montażu: orientacyjnie i najwygodniej jest ustawić na współotwarci zaworów (mijankę) gdy zawór wydechowy się zamyka a ssący otwiera. Ten punkt powinien wypadać między 5 – 10 stopni przed GMP. Potem można trochę wałek przestawiać w celu dostrojenia silnika.
pozdrawiam,
Lech Świątek"
Grzegorz007
Wysłany: Pon 21:03, 06 Maj 2013
Temat postu: Fiat 126p - wałek 385, problem
Witam, zakupiłem niedawno w Państwa sklepie wałek 385.
Zanim zacznę opisywać problem chciałbym się dowiedzieć, czy ten wałek jest już przefazowany? Zetknąłem się ze sprzecznymi informacjami, dlatego wolę się upewnić.
A teraz do rzeczy.
Przed zakupieniem wałka silnik został przerobiony w następujący sposób:
-głowica 2,5 mm
-przerobiony dolot (wycięte wszystkie blachy stawiające opór powietrza)
-gaźnik: dysza powietrza 190, dysza paliwowa 130(nie pamiętam dokładnie), przerobiony dyfuzor, cały gaźnik podwyższony
-lekkie koło zamachowe około 3,5kg
-przerobiony wydech (prawie przelotowy)
I na takim zestawie przeróbek maluszek kręcił się do niewiele ponad 4500obr/min. Prędkość maksymalna 120km/h, od 0 do 80 w około 16 s
Po założeniu wałka 385 silnik dławił się już przy 3000obr/min, po licznych metodach prób i błędów otrzymaliśmy zestaw który wygląda następująco:
-dolot powietrza odłączony od gaźnika - sam zasysa powietrze (przy wyższych prędkościach obrotowych gaźnik "wypluwał paliwo"
-rozwiercone duże koło rozrządu (najpierw w lewo - troszkę lepszy dół, a teraz mamy rozwiercone w prawo - silnik kręci się do wyższych prędkości)
Po tych zabiegach silnik kręci się (zaledwie?) do ~4900 obr/min predkość maksymalna ~115km/h a czasu nie mierzyłem, ale nie czuć żadnej różnicy, a nawet sądzę, że jest gorzej.
Nie wiem czy gdzieś robimy błąd, prosiłbym o jakąś podpowiedź, bo na prawdę pokładałem duże nadzieje jeżeli chodzi o poprawę osiągów.
Dodam, że mam seryjną nie skróconą skrzynię biegów.
Pozdrawiam, Grzegorz
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin