WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK
Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna
->
SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
O FORUM
----------------
Idea Forum Świątek
Propozycje, sugestie, błędy, pytania
WAŁKI ROZRZĄDU
----------------
SERYJNE WAŁKI ROZRZĄDU
SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
MOTOCYKLOWE WAŁKI ROZRZĄDU
WAŁKI ROZRZĄDU DO SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH
REGENERACJA WAŁKÓW ROZRZĄDU
WAŁKI ROZRZĄDU NA SPECJALNE ZAMÓWIENIA
WAŁKI POMP WTRYSKOWYCH
OPINIE KLIENTÓW
GDZIE KUPIĆ?
TUNING
----------------
TUNING MECHANICZNY
HAMOWNIE ŚWIĄTEK
----------------
HAMOWNIE SAMOCHODOWE
HAMOWNIE MOTOCYKLOWE
MODUŁY DODATKOWE
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
KtoPytaNieBladzi
Wysłany: Śro 0:46, 13 Lut 2013
Temat postu:
Wszystko jasne. Dziękuję za rzeczową odpowiedź.
pozdrawiam
Piotr_Swiatek
Wysłany: Wto 15:19, 12 Lut 2013
Temat postu:
W dużym uproszczeniu profil krzywki składa się z trzech części:
- koło podstawowe - na którym zawór jest zamknięty
- rozbieg - część przeznaczona na wykasowanie luzu zaworowego
- część czynna - czyli tam gdzie następuje właściwe otwarcie i zamknięcie zaworu.
Luz jest kasowany na rozbiegu - jest to część krzywki w której wznios zaworu rośnie liniowo przy bardzo małym przyspieszeniu (przykładowo 0,01 mm na stopień obrotu). Ma to na celu łagodne skasowanie luzu. Rozbieg może się np. zawierać w zakresie 0,0 - 0,40 mm wzniosu krzywki dla luzu zaworowego 0,30-0,35 mm (zawsze rozbieg jest większy od luzu zaworowego).
Część czynna natomiast, jest krzywą złożoną dla której przyspieszenia są znacznie większe (rzędu dziesiątek mm na obrót). Ta część decyduje głównie o czasie otwarcia zaworu.
Zmniejszanie luzu zaworowego poniżej zalecanego skutkuje szybszym rozszczelnieniem się zaworu ale nie polepsza, a może i pogorszyć napełnienie. Poza tym zawór może ulegać szybszemu zużyciu.
Pozdrawiam,
Piotr Świątek
KtoPytaNieBladzi
Wysłany: Wto 10:03, 12 Lut 2013
Temat postu:
Ale krzywka musi ów luz zaworowy "wybrać". Im bardziej oddalimy wałek od popychacza, tym większy obrót należy wykonać dla skasowania luzu. Analogia powinna działać w drugą stronę. Czy się mylę?
Stąd moje pytanie, co właściwie determinuje wartość luzu zaworowego?
pozdrawiam
Grzegorz
Piotr_Swiatek
Wysłany: Wto 8:58, 12 Lut 2013
Temat postu:
Witam,
Czas otwarcia zaworów reguluje krzywka wałka rozrządu i nie da się go zmienić luzem zaworowym. Luz powinien być ustawiony według zaleceń producenta, co gwarantuje prawidłową współpracę i trwałość układu.
Pozdrawiam,
Piotr Świątek
KtoPytaNieBladzi
Wysłany: Sob 21:57, 09 Lut 2013
Temat postu: Luzy zaworowe
Witam,
Dręczy mnie ostatnio kilka pytań na które Państwo na pewno znają odpowiedzi, będę za nie wdzięczny.
Zmniejszenie luzów zaworowych powinno powodować zwiększenie czasu otwarcia zaworu. Jakie są przeciwwskazania takiej operacji? Domyślam się, że luz zaworowy wymuszany jest przez profil krzywki, ale co stanie się jeśli będzie mniejszy? Czy odbije się to na trwałości elementów rozrządu czy na pracy silnika?
pozdrawiam
Grzegorz
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin