WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK
Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Strona Główna
->
SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
O FORUM
----------------
Idea Forum Świątek
Propozycje, sugestie, błędy, pytania
WAŁKI ROZRZĄDU
----------------
SERYJNE WAŁKI ROZRZĄDU
SPORTOWE WAŁKI ROZRZĄDU
MOTOCYKLOWE WAŁKI ROZRZĄDU
WAŁKI ROZRZĄDU DO SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH
REGENERACJA WAŁKÓW ROZRZĄDU
WAŁKI ROZRZĄDU NA SPECJALNE ZAMÓWIENIA
WAŁKI POMP WTRYSKOWYCH
OPINIE KLIENTÓW
GDZIE KUPIĆ?
TUNING
----------------
TUNING MECHANICZNY
HAMOWNIE ŚWIĄTEK
----------------
HAMOWNIE SAMOCHODOWE
HAMOWNIE MOTOCYKLOWE
MODUŁY DODATKOWE
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Piotr_Swiatek
Wysłany: Śro 15:45, 04 Sty 2012
Temat postu:
"Możemy taki wałek zrobić i ewentualnie wspólnie dopracować. Potrzebne będą pomiary na hamowni
pozdrawiam i zapraszam do współpracy,
Lech Świątek"
volski1
Wysłany: Wto 1:37, 03 Sty 2012
Temat postu:
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Jeden z zagranicznych producentów oferuję wałki "do sportu" dla silników tdi o poniższych parametrach, narzucając jednocześnie zastosowanie krótszych zaworów i gniazd zaworowych sfrezowanych głąbiej w głowicę.
Duration: : 280
Peak timing: : 112
Valve lift: : 10,5
Lift at TDC: : 0,8
Valve timing: : 28/72 - 72/28
Obecnie kompleksowo modernizuję silniki i jestem gotów wykonać wszystkie niezbędne modyfikacje mając na celu osiągnięcie możliwe wysokiej mocy w przedziale 4000-5000 obr. Niniejszym interesuje mnie możliwość wykonania wałka pod konkretny silnik uwzględniając jego "sportowe" przeznaczenie i wspomniany zakres obrotów mocy maksymalnej.
Z poważaniem Wolski Witold.
Piotr_Swiatek
Wysłany: Pon 9:41, 02 Sty 2012
Temat postu:
"Wielkość współotwarcia zaworów wiąże się przede wszystkim z szybkobieżnością silnika, a ta w silnikach Diesla jest ograniczona małą szybkością spalania paliwa.
Sportowe wałki do takich silników jest sens stosować tyko w sytuacji gdy chce się osiągnąć ekstremalne moce rzędu 80 – 100 KM z 1 litra pojemności.
Wałki takie mają niewielkie tylko zwiększenie współotwarci a powiększone (też nie dużo) pozostałe kąty, bo stosowane są w silnikach turbodoładowanych no i maksymalne obroty silnika są w niewielkim stopniu większe – 500 – 1000 obr/ min ze względu jak wyżej.
pozdrawiam,
Lech Świątek"
volski1
Wysłany: Czw 19:32, 29 Gru 2011
Temat postu: wspólotwarcie zaworów w TDI?
Witam
Interesują mnie następstwa zastosowania sportowego wałka z współotwarciem w silnikach o zapłonie samoczynnym.
Zdaję sobie sprawę że zastosowanie takiego wałka wiąże się z ingerencją w układ korbowo-tłokowy i głowice. Bardzo mnie interesuje jak taki wałek wpływa na charakterystykę przebiegu momentu.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin