|
WAŁKI ROZRZĄDU - ŚWIĄTEK Forum o wszystkim co związane z wałkami rozrządu
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid
Gość
|
Wysłany: Czw 11:01, 09 Lut 2012 Temat postu: Wałki rozrządu |
|
|
Witam!!!
Mam pytanie:czy montując sportowy wałek rozrządu polepszą się tylko górne wartości obrotowe?
Pytam,bo chciałbym zamontować takie wałki do swojego enduro,lecz ma one hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego a one nie lubią wysokich obrotów
Podpowiem,że tacho mam wyskalowane do 8,5 tys. a czerwone pole zaczyna się od 8 tys
POZDRAWIAM
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_Swiatek
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 15:39, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
"Jeżeli są fabryczne regulatory luzów w silniku do 8000 obr/min to należy założyć, że te 1000 więcej powinny wytrzymać. Wałek z reguły podwyższa obroty użytkowe i także moc silnika.
W przypadku gdy regulatory hydrauliczne nie działają sprawnie przy sportowych wałkach pomocne bywa podniesienie ciśnienia oleju w układzie smarowania.
pozdrawiam,
Lech Świątek"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid
Gość
|
Wysłany: Czw 21:35, 16 Lut 2012 Temat postu: Wałki rozrządu |
|
|
"Jeżeli są fabryczne regulatory luzów ..."-a są jakieś nieseryjne ,które można dedykować pod Wasz wałek?
Co dzieje się z momentem obrotowym po zamontowaniu wałków?
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_Swiatek
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 15:47, 20 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
"Z reguły trudno dobrać regulatory innego typu. Należy stosować seryjne, prawdopodobieństwo, że mogą nie pracować prawidłowo jest niewielkie.
Moment obrotowy po zamontowaniu wałków sportowych przenosi się w nieco wyższe obroty o około 500 obr/min ale zależy to jakie zmiany w całym silniku się robi i jakie planuje się efekty na końcu. Jeżeli zmiany mają być niewielkie stosuje się wałki o nie dużym przyroście czasów otwarcia. Jeżeli planuje się pełny wyczyn, konstruuje się praktycznie nowy silnik i stosuje wałki o długich czasach. Przy takich modyfikacjach charakterystyka silnika jest zupełnie różna od seryjnej, Żeby coś zasugerować MUSIAŁ bym wiedzieć coś więcej o tym siniku i przeznaczeniu przeróbek: do sportu czy do normalnej jazdy ostrzejszej ?"
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|